söndag 18 juli

uteritt idag igen. Men idag va det alla 3 som red ut tillsammans. Hon kändes mjuk i båda sidorna redan när vi precis börjat rida och behövde inte alls bråka lika länge med henne som igår. Blev till att rida barbacka och då kunde jag känna att hon arbetade med bakbenen verkligen. I sidorna var hon mjuk men inte helt eftergiven, det var fortfarande en bit kvar på högersidan. Hon var inte "tittig" över huvudtaget men jag tyckte att hon kändes väldigt stark i traven och ville itne alls vara med där. Man fick ju nästan ligga ner för att hon skulle korta sig och lyssna på mig istället för att bara försöka dra ikapp med marie och jeanette. Men när man väl lyckades få henne att trava aningen lugnare så lyssnade hon bra, först inte på ställande tygeltag men sen efter ett tag så tog hon faktiskt det där också.
Det jag är mest nöjd med idag var att hon va väldigt mjuk och tyckte hon hittade ett bra läge där jag kunde ge eftergift och hon låg ändå kvar en kort stund. Något jag är mindre nöjd med är nog traven, tyckte hon var alldeles för stark där och ville verkligen itne lyssna på mig i början men sedan blev vi även helt okej kompisar där också.

*Blev bara till att fokusera på att hon var mjuk i båda sidor och arbetade ordentligt med bakben.

// Filippa

Kommentarer
Postat av: Lisa :D <3

brabra ;) tänk på att hon är "piggare" med andra hästar .. men de är bara sån hon är så man får kämpa för att få avstånd och inte bara springa efter dom andra XD

2010-07-19 @ 19:34:04
URL: http://anypiazza.blogg.se/
Postat av: filippaaaaa

jooo jag fick kämpa på rätt bra men till slut gick de faktiskt :D <3

2010-07-19 @ 20:35:57
Postat av: lisa :D <3

BRA !! :D <3 HAHA du ska bara se på vintern vilket jävla tempo hon får ^^

2010-07-19 @ 22:55:13
URL: http://anypiazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0